JUSTin käyttäjien tyytyväisyyttä kartoitettiin kyselyllä

JUSTin käyttäjien tyytyväisyyttä kartoitettiin kyselyllä

 

Järvenpään uudelle sosiaali- ja terveystalo JUST avattiin vuoden alussa asiakkaille. Ensimmäisen käyttäjätyytyväisyyskyselyn perusteella saatiin arvokasta tietoa siitä mikä uudessa talossa toimii hyvin ja mikä tarvitsee vielä kehitystä. Tutkimuksen toteutti kyselytutkimuksiin erikoistunut suomalainen ZEF Oy.

Kyselyn kaikkiin kysymyksiin vastasi 264 kuntalaista, 50 henkilökuntaan kuuluvaa ja 20 JUSTin palveluntuottajaa. Kuntalaiset olivat keskimääräistä tyytyväisempiä suurimpaan osaan talon palveluista.

Kyselyssä tutkittiin liikennejärjestelyjä, eri palveluosastot akuutista vuodeosastoon, tilojen saavutettavuus ja toimivuus, ruoka- ja siivouspalvelut sekä JUSTin vaikutus yleiseen kaupunkikuvaan.

Talon palveluihin oltiin tyytyväisiä ja yleisesti tilat koettiin soveltuvan hyvin käyttöönsä. Lisäksi itse rakennus koettiin kaupunkikuvaa rikastuttavana. Yksittäisiä kehityskohteita nousi esiin ja niihin on osittain tehty jo parannuksia, kuten ajanvaraukseen ja opasteisiin.  Muita kehityskohteita olivat mm. ravintolaruuan hinta-laatusuhde ja polkupyöräparkin löydettävyys.  Henkilökunnan ja palvelutuottajien arvioinnit noudattivat pääosin kuntalaisten arviota pienin painotuseroin.

Toteutettu kysely on ensimmäinen kokonaisvaltainen käyttäjäkysely uuden sosiaali- ja terveystalon käyttöönoton jälkeen.  JUSTin käyttäjien tyytyväisyyttä tullaan seuraamaan myös tulevaisuudessa laadukkaiden palveluiden varmistamiseksi järvenpääläiselle.

JUST – Hyvää tekemässä!