Tiedote vesivuodosta JUSTissa

20.4.2018 klo 04.07 Järvenpään uuden sosiaali- ja terveyskeskus JUSTin 4. kerroksen terveyskeskusosastolla irtosi katossa oleva vesiputki liitoksesta ja vettä tuli runsaasti terveyskeskussairaalan osaston käytävään ja huuhteluhuoneisiin, vähän myös potilashuoneisiin lattiaa pitkin valuen. Yhteensä 10 huoneen potilaat (18 potilasta) siirrettiin aulaan putken korjauksen ja lattioiden kuivauksen ajaksi, lisähappea tarvitsevat potilaat siirrettiin toisiin huoneisiin happipaikalle.

Evakuoinnissa kahden huoneen potilaat ( 4 potilasta) kastuivat siirron aikana, koska heidät kuljetettiin vesisuihkun alta.  Potilaidenhoito ja terveydentila pelästymistä ja epämukavuutta lukuun ottamatta ei ole vaarantunut.

Kaikki potilaat ovat jo palanneet omiin huoneisiinsa ja saaneet aamupalan normaalisti. Tällä hetkellä terveyskeskusosasto toimii normaalisti. Kuivatus on käynnissä. Toistaiseksi tilanne ei rajoita osaston huoneiden käyttöä tai terveyskeskussairaalan toimintaa. ITTE-automaatit, potilas- ja asiakastietojärjestelmät ovat pääosin käytössä, mutta osassa on pieniä toimintakatkoksia. HUS-laboratorio, HUS-kuvantaminen ja hammaslääkäriosasto toimivat normaalisti. HUS-kuvantamisen vuosihuolto suoritetaan normaalisti klo 10-12.

Kiinteistö Oy Järvenpään Terveystalo

Jari Toivo